Taxi vs Uber sau cum nu vrem să avansam

Cică taximetriștii protestează contra celor de la Uber si Taxify, pe motiv că le fura pâinea de la gura, concurenta neloială , ca nu ar plati taxe, ca nu au dispecerat, ca nu stiu ce ar mai avea ei si nu le convine.

In primul rand Uber plăteste impozite ca firma. In al doilea rand dispeceratul la Uber se numeste aplicatie de telefon si nu mai trebuie să vorbești cu o dispecerat avea care te tine juma de ora in așteptare sa iti spuna ca nu sint masini. In al treilea rand șoferii parteneri Uber ca sa fie uberisti trebuie sa aibe masina mai nouă de 10-15 ani ca să fie parteneri, trebuie să aibe firma sau sa fie intr-o firma ce facilitează acest lucru.

Șoferii primesc 80% din valoarea cursei, restul Uber. Șoferii sunt obligați să aibe asigurare si iti la zi. Șoferii își plătesc benzina lor. Șoferii sunt obligați de lege sa își declare veniturile. Șoferii ce fac parte dintr-o firma ce le facilitează mai simplu legăturile cu Uber mai percep si ele un comision plus banii pentru contabilitate, astfel șoferi după ce își plătesc comisioanele si benzina s-ar putea sa ajunga undeva la 60-70% din valoarea cursei.

La Uber nu se da bon? Nu se da bon, dar există in aplicatie sa ceri factura pe fiecare cursă.

Uber face competitie neloială? Ai aplicatie, intermedieze clienții cu șoferii mai simplu, sti de la început cât face cursă, cursă se plăteste cu cardul introdus în aplicatie, mașinile sunt curate, șoferi politicos majoritatea ( pădure fără oscaruri nu se poate), practic s-a dus transportul la un nivel de tehnologie actual.

Taximetriștii fac zgomot contra celor de la Uber, dar in branșă lor sunt multi care nu pornesc casa de marcat, negociază cursă, iti iau dublu , nu ai rest, vor bacșiș, nu își păstrează masina in conditii optime, nu su grija la igiena corporală, nu au respect față de clienti, vor cursei cât mai lungi, dispecere acre ce te tin o grămadă in așteptare ca sa iti spuna ca nu sunt masini aproape la orice ora si lista poate continua.

Taximetriștii ca sa poata comenta de Uber mai bine ar lua ce e mai bun din ei, ar elimina majoritatea uscaturilor si profitorilor si sa inteleaga ca sint intr-o perioadă în care tehnologia s-ar putea sa duca dispariția multor locuri de munca. Plus ca iti câțiva ani mașinile autonome or sa fie o norma si nevoia de taximetriști umani nu o sa mai fie o norma si doar o fita.

Haideți să nu mai dăm cu pietre in ceva ce e nou si sa vedem ce aduce acel nou bun si sa il punem si noi in aplicare, altfel rămânem pe loc si nu mai avansat.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.