Testele PISA si rumoarea din societatea romaneasca

Soc si groaza mai zilele trecute pe tot internetul romanesc – copii romani in proportie de 44 de procente sunt analfabeti functional in urma participarii la testarile PISA. Si se tot cauta vinovati, ba ca profesorii, ba ca sistemul, ba ca Ministerul Educatie, orice e vinovat, dar parintii nu am vazut ca ar fi fost gasiti vinovati.

Toata lumea e consternata de rezultate si spun ca ar trebui sa fie schimbat sitemul de invatamant si legile care il reglementeaza. Bun sunt de acord c aceste schimbari, insa sistemul e alcatuit din parinti, profesori, inspectorate scolare, minister si copii, un sistem care, teoretic, ar trebui sa fie axat pe copil. Insa ceva nu merge.

Sistemul a devenit prost din cauza tuturor actorilor inclusi in acest sistem. Modificarile ar trebui sa fie facute de fiecare actor in parte, deoarece cred ca daca numai unul nu ar fi cum trebuie si ceilalti buni, sistemul tot nu ar functiona cum trebuie.

Ce cred ca ar trebui a fie schimbat

In primul rand mentalitatea parintior. Ei ar trebui sa fie constienti de faptul ca banii ce li se iau din impozite si se baga la EDUCATIE nu ii scutete si de responsabilitati. Educatia unui copil incepe din prima zi a vietii lui. Daca nu ii impui anumite lucruri, la scoala degeaba o sa fie educat.

Daca tu ca parinti de mic il lasi numai sa se joace, ii pui telefonul, tableta sau PC-ul in mana nu poti sa il aduci apoi sa tina un pix sau stilou in mana sa isi faca temele. Daca tu din prima zi de gradi sau scoala nu te ocupi te temele lui si lasi totul in seama profesorilor, nu ar mai trebui sa te mire ca profesorii nu fac fata.

In al doilea rand nu as mai face schimbari in sistemul de educatie timp de 4 -5 ani. Nici macar pe ministrul educatiei nu l-as mai schimbain aceasta perioada. De la Revoluția din 1989 încoace am avut cam anul, ministrul si o serie de 2-3 schimbări. Cum credeți dragi reprezentanți ca o sa meargă educația dacă voi in fiecare an propuneți si puneti in practica cel puțin 2 schimbări? Oare cum vreti ca elevii să le placă matematica dacă enunțurile problemelor din manualele de clasa a cincea le dau bătăi de cap si unora ce sunt licențiați in inginerie? Oare cum credeți că un profesor va avea timp sa se ocupe de elevi dacă ii dati sa faca rapoarte peste rapoarte?

In al treilea rand, profesorii ar trebui să lase deoparte problemele personale, salariile neadecvate, hartogaraia si alte discutii si la clasa sa isi urmeze vocația. Stiu salariul e cam mic, ai multă hartogaraia de facut, dar oare ce vina au elevii ca ai tu aceste probleme? Inteleg ca unii sunt aiuriti si genul asta de elevi are parte de o creștere exponențială, dar oare nu ti-ai ales meseria de profesor/invatator/educator pentru ca iti plac copii si vrei sa ii ajuți in dezvoltarea lor? Atunci da din coate, fa tot ce iti sta in putere si din acele 50 de minute de groază pentru elevi sa fie 50 de minute de placere pentru ambele părți si ai sa vezi ca peste ani o sa ai multi elevi care o sa iti mulțumească.

Si nu in ultimul rand. Dragi elevi, va spun din experienta, nu sunteti voi buricul pământului. Nu sunteti niste zmei, nu sunteti atotștiutor si atotputernici. Omul de la catedra nu e pus sa iti mănânce zilele, teoretic ca sunt si multi care o fac din placere. Omul de la catedra e acolo sa iti aduca niscai cunoștințe si metode care sa iti ajute pe viitor. Poate nu toate cunoștințe o sa iti fie de ajutor pe termen scurt, poate nu o sa iti prea foloseasca faptul că trebuie să sti cotele munților si ale Dunării. Poate nu ar trebui să sti toate rauletele, parcurile din toata lumea, dar unele cunoștințe geografice o sa iti fie de folos.

Poate nu o sa te ajute toți anii de domnie ai tuturor domnitorilor, voievozilor, regilor si împăraților din lume asta, însă o minimă baza tot trebuie sa ai pentru a putea cate de cat sa pui unele evenimente in contextul care trebuie. Poate nu o sa te ajute toate functiile trigonometrice, formule de calcul, derivatele, intervalele sau matricile, dar nu se stie niciodata cand aceasta baza de cunoștințe s-ar putea sa iti foloseasca.

Deci in concluzie Haideți să nu mai blamat pe restul, cand toți suntem de vina. Si elevii si părinții si profesorii si toți care fac parte din acest sistem. Haideți să punem toți numărul si sa facem sistemul educațional românesc cat mai bun si cat mai performant

More From Author

Ce Obiective 2019 – ce am realizat si ce nu din lista din ianuarie

Obiective 2020

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.